PARHAAT KOULUTUKSET

Jenni Liuski

31 elokuun, 2023

Kirjoittaja: Kai Mäenpää

Pelaaminen työyhteistyössä edistää osaamista, nyt tutkitusti.

On tutkittu, että hyvin suunniteltu opetuspeli saa osallistujan sellaiseen mielentilaan, jossa vähemmänkin kiinnostavat asiat tulevat omaksutuksi tehokkaammin. Tokihan on järkeen käypää, että oppiminen on tehokkaampaa, kun oppimistapahtumasta tehdään mukava.

Samassa tutkimuksessa kokeiltiin myös peliseuran vaikutusta oppimiseen. Osallistujat pelasivat samaa peliä yksin, toisiaan vastaan ja yhteistyössä. Tulokset osoittivat, että oppi upposi paremmin yhdessä toisten kanssa. Positiivinen ja sosiaalinen ympäristö ja hauskat oppimisen työkalut ovat siis tutkitusti asioita, joihin kannattaa panostaa.

Kehittämisestä Lean-simulaatiopelin avulla

LEAN-menetelmässä keskeistä on ymmärtää se, mikä on asiakkaalle tärkeää ja mikä lisää asiakkaan kokemaa arvoa.

Pelipäivän aikana simuloimme tehdasympäristöä Legopelillä. Tutustumme pelaamisen kautta tehtaan talouslukuihin sekä kannattavuuteen. Pelaajat kehittävät pelin kuluessa itse toimintaympäristöä paremmaksi. Pelin avulla opimme LEAN-ajattelua käytännön kautta.

LEAN-tapa toimia sopii tuotantoympäristön lisäksi asiantuntijatyöhön sekä palvelualoille. LEAN-pelipäivä sopii kaikille henkilöstöryhmille toimitusjohtajasta operaattoriin.

Simuloi, opi, paranna: Löydä LEAN-ajattelun voima pelipäivämme avulla. Tule mukaan ja tehosta työskentelyä!

LeanThinking järjestää nyt koulutuksen:
Linkki: LEAN-pelipäivä (1 pv)
25.10.2023 – Hotelli Gustavelund, Tuusula
Opi LEAN-ajattelu tekemisen kautta